Alva med Lively Sunflower och Possum

Hej
Det är jag, Alva, som är dressyrryttaren på bloggen. Även jag kommer att skriva ett inlägg med info om mig och mina två tävlingshästar.
 
Lively Sunflower
Loppan är min lilla älskling. Med henne har jag tagit mig från LC på 60% till LA:P1 på 66% på ett år. Iår har jag startat några Nationella FEI klasser på godkända resultat. Vi har massor med vinster och placeringar på bara ett och ett halvt år.
Men en lös benbit i vänster bakkota satte stopp för tävlandet resten av det här året. Hon ska opereras den 20:e Juli på Jägersro i skåne.
När hon blir bra ska vi bli bäst i Sverige och gärna bland dom bästa i Europa!
 
Possum
Possum är en vit herre med ett humör som få. Han gör lite som han själv vill och har ett orubbligt ego. Men han är väldigt söt!
Med ett SM silver i bagaget har jag nu fått låna honom av Amanda Holmertz. Vi har tävlat upp till Nationella b-ponny klasser och jagar nu det sista SM kvalet! Det skulle vara en dröm att komma dit! Och det är en dröm att vara så nära!
 
Possum (den vita) och min fina vän My på sin Guld.
 
/Alva
 
 

Kommentarer från fina bloggläsare ♥
Postat av: Anonym

Hur stor är Loppan?

Svar: Hon är 147 cm. Men det är bara manken som är det. Korset är högre än manken, halsen är väldigt lång och hon är av den mer robusta modellen. Och så är hon som en storhäst att rida. Mon tränare sa att det inte fanns något som var ponny i den hästen förutom mankhöjden. /Alva
Ebba och Alva

2012-07-12 @ 18:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0